יום שישי, 28 באוקטובר 2011

ג'אייפור ותמונות מסרט הודי

ג'אייפור, עיר בורוד עתיק
בירת ראג׳סטאן. העיר הורודה. נקראת כך כי המבנים עשויים מאבן אדומה ורדרדה.
אבל בעיקר זו עיר עמוסה בכל מה שרק אפשר לחשוב. המון הודים מכל הסוגים.

רק הגענו ואנחנו במלון עם רצפת שיש וציורים מדהימים על התקרה ומיטה עם קישוטים הודיים והכל עבר כבר את הביקורת שלי. ואפילו יהיה לי העונג להתקלח כמו בן אדם. וזה עולה אלף שש מאות רופי. כולל ארוחת בוקר, שזה מאה ושישים שקל. זה מלון בסטאנדארט ממש גבוה וזה מדהים אותי בכל פעם מחדש, המחירים של המחייה פה. הכל מאוד מאוד זול. רק כדי להבין את סדרי הגודל...ליטר וחצי של מים מינרלים, עולים חמישה עשר רופי, שזה קצת פחות משקל וחצי.
אנחנו בעוד חצי שעה נוסעים לעיר לבלות עם הנהג שלנו, ראג'. הו כמה מפתיע...מסתבר שלכולם קוראים ככה...אבל הוא איש נחמד ואנחנו בקשנו ממנו ללכת לסרט בוליוודי...נראה איך יהיה.
אני כבר מזמזמת...איצ'יקיטנה איצ׳יקיטנה טנה וקוטנה....פורי פורי...

אז היינו בסרט ההודי שנקרא בודי גארד...
זו חוויה יוצאת מן הכלל. אולם הקולנוע נראה כאילו מישהו יצק קצפת על התקרה...ויש אורות כחולים כאלו...והרבה נוצצים...טעם הודי לגמרי. והסרט...הודי...סיפור אהבה, אין אף חיבוק או נישוק של הבודי גארד לנערתו הקרויה לאבלי...יש המון ריקודי איצ׳יקיטנה...ויש הרבה אפקטים של מכות אבל לא רואים אף אחד שמת או שכואב לו...סרט בוליבודי...בכל פעם שבודי גארד מנצח כל הקהל מריע לו...וכשכואב לו הם עצובים מאוד...
זו היתה חוויה של ממש.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gst2UTzz0pk
מומלץ להכנס לקישור לראות את הפרומו









ביקרנו בסיטי פאלס, ארמון המהרג׳ות שעדיין מאכלס את המהרג׳ה הנוכחי, רק שהמסכן הזה הוא רק בן ארבע עשרה... משם הלכנו לג׳אנטר מנטר...מעין מתחם של מצפה כוכבים, שעון שמש ענק ועוד אלמנטים שנותנים לך הרגשה שאתה כמו עליסה בארץ הפלאות...מונומנטים ענקיים שמחשבים שעות, כיוונים, אסטרולוגיה ועוד.
ביקרנו במבצר אמר, מבצר שמוקף בחומה כמו החומה הסינית...כמו...
מה שעשה לי יותר מהמבצר זה אלפי האנשים שעלו אליו ברגל, יחפים, היה יום חם מאוד, אף אחד לא נדחף...שקט מופתי.
אני זועזעתי למדי כשראיתי ילד שהוריו אוחזים אותו היטב כדי שיבצעו בו קעקוע על היד...איזה הורים טובים, נתנו לילד כפל מבצעים, איידס וקעקוע במחיר אחד...המקעקע יושב על אבן וכל דיכפין יטה ויקועקע...זה מזעזע!!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה