יום שישי, 28 באוקטובר 2011

מנדבה - בתי האבלי המצויירים

אנחנו במנדבה. זה קצת כמו קלנסוואה עם כמה בתים שנבנו בידי ה״האבלי״. אלו הם אנשים מאוד עשירים שגרו כאן ובנו בתים מדהימים עם ציורי קיר שפשוט אי אפשר להבין כמה שזה יפה...ובאמצע קלנסוואה. 
כל האזור נראה כמו כפר ערבי.
בבוקר סיירנו במצודת המהרג׳ה. לכל עיר יש את המהרג׳ה שלה. המהרג׳ות האלו בהודו היו נהנתנים ועשירים כשכל העם מסביבם חי בעוני ובדלות. אבל ההודים מעריצים אותם.
זה מצחיק כי הם קוראים לדוויד מהרג׳ה...כי המהרג׳ות היום הם עם שיער לבן ומוסטש...כמו דוד.

טוב הנושא היום יהיה ענין האוכל...
אנינות טעם זה לא הקטע החזק פה...אני ממש משתגעת...בכל דבר הם דוחפים טונות של קרי וכורכום, וגם צ׳ילי ואני לא כל כך אוהבת את זה...
שיטת האכילה היא מענינת...הם אוכלים בכריעה ויושבים על מן מיטות מברזל. האוכל מוגש על פלטת עץ ועליו שמים צלחת גדולה עם אורז ובצלוחיות קטנות מנירוסטה הם מוסיפים את התוספות שזה בדרך כלל שעועית או עדשים ופיתה עיראקית שטוחה שנקראות צ׳אפטי.
האוכל שלהם חריף בטירוף. ביומיים הראשונים אכלתי, כי רציתי לחוות את הודו...ואז חטפתי צרבת כזו שהרגשתי שיוצאות לי אבוקות אש מהאזניים.
כעת אני מבקשת נוט אספייסי...והם נותנים לי אוכל נטול טעם...
הם אוכלים כאמור במן ישיבה כריעה...הרגליים מאוד קרובות לצלחת... והקטע הכי גדול שהם אוכלים עם יד ימין בלבד. יד שמאל מונחת מאחורי הגב.

מכאן מתחיל סיפור נוסף ואני אקרא לו או סיפור מסריח...או סיפור מהתחת...
מסתבר שההודים לא משתמשים בניר טואלט...ובכל השירותים יש מן צינור ליד האסלות...אני לא הבנתי למה צריך להתקלח על האסלה... אז התברר לי שהיד ההיא שנשארת מאחורי הגב היא היד שעוזרת לניקוי הישבן...

אז אנחנו הבאנו מהבית איזה חמישה ניירות טואלט ואנחנו נורא מתקמצנים עליהם.
ועוד דבר מענין...אם כבר אנחנו בשירותים...
כשמגיעים לגסט האוס שואלים אם יש מים חמים....בטח...שור....
ואז מגיעה שעת המקלחת...אני עירומה...פותחת את הברז...
אין מים...צועקת לדוד...אין מים...הוא קורא לאיש מהקבלה...וזה אומר...רייט הנד הוט ווטר...
זאת אומרת יד ימין מים חמים...
טוב...אני מנסה יד ימין מים חמים...אבל נאדה...יש מים והם קרים...
אני צועקת לדוויד יש מים קרים...
הוא קורא שוב להוא מהקבלה...זה מגיע ואומר...נו בטח...עכשיו ערב...מים חמים רק ביום כשהשמש מחממת את הדוד שעל הגג...עכשיו יש רק הוט באקט...כעבור עשר דקות מגיע אלי למקלחת ילד עם דלי מים רותחים... ועם קנקן פלסטיק... לוקחים קצת מים חמים מהדלי מערבבים עם מים מהברז של האין מים חמים...
וזו מקלחת נהדרת...כי אני כבר מתה לצאת משם ...וכדאי גם שאשטוף את כל הלכלכוך שאספתי היום...

היום ראינו בעלי מלאכה מעניינים מאוד. באזור הזה יש עצים שיש להם שרף עשיר. והם אוספים את השרף, מחממים אותו על מן מדורה קטנה ועושים מזה צמידים. 
אחרי שהחישוק נעשה, הנשים יושבות ומדביקות נצנצים...

ממתקים הודים מטוגנים בשמן עמוק עמוק עמוק...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה