יום שישי, 28 באוקטובר 2011

מג'ודפור לביקאנר

היום בבוקר עזבנו את ג׳ודפור ונסענו לביקאנר.
בדרך נכנסנו למקדש שסביב לו גן ובו המוני קופים שמסתובבים חופשי, נארואטרה שמו.
בדיוק כעת זה ראש השנה שלהם...אז יש להם המון טקסים. נפלנו על טקס של טרום חתונה וגם בדיוק גזזו לילד את השיער בפעם הראשונה בגיל שלוש. הוא נורא בכה אז שלפתי בלון ונתתי לו וכולם היו נורא שמחים.
משם נסענו למקדש קארני מאטה שבעיירה דשנוק. זה מקדש שהיום עלו אליו אלפי אנשים לרגל. שם סוגדים עולי הרגל לאלפי חולדות מקודשות. בדרכים ראינו קבוצות רבות של עולי רגל שצועדים מאות קילומטרים, מספר ימים עד שמגיעים למקדש. עולי הרגל לבושים בבגדים צבעוניים מצויידים בדגלים.
מה ששכחתי לציין זה שכמעט כל הטיול עד כה אנחנו יחפים...בכל מקום צריך לחלוץ נעליים...
עובדה זו ממש חשובה לסיפור הבא.
המקדש הזה מוקדש לחולדות. יש להודים יחס מיוחד לבעלי חיים והם לא רואים באף אחד מהם בעיה. מסתבר שגם החולדה מקודשת בעיניהם...אני חונכתי אחרת ואת החולדות אני מכירה רק לאחר שנתפסו במלכודת והן מציצות אלי מעבר לסורגים.
אז...נכנסנו למקדש ובחזיתו יש מיליון אנשים והרבה יונים.
אנחנו עומדים בתור ארוך ודוד שואל אותי ראית את החולדות? ואני משיבה לא...
אז הוא אומר לי תסתכלי על הרצפה אחת עברה ממש ליד הרגל שלך...אני הייתי בטוחה שזו יונה...
מיליונים של חולדות רצות על הרצפה על התקרות על הרגליים של האנשים.. קפצתי על המעקה שהיה לידי ושיחררתי צווחה שכולם הסתכלו מה קרה לי...
אחרי כמה דקות טובות התרגלתי וחשבתי בליבי שזה אוגרים חביבים...וככה אני אוכל להנות מהתופעה.
זה היה הזוי...חולדות בכל מקום למעלה, למטה, עליך...

החולדות הקדושות בדשנוק

משם נסענו לביקנאר. אנחנו עצרנו בעוד מקדש...ושומר המקדש לקח אותנו אליו הביתה...ופתאום דרך החלון ראינו על הגג של השכן סארים...מן בדים כאלו...בקשנו שיקח אותנו למדפיס הסארים. נכנסנו לכפר. סמטאות ברוחב מטר. מדרגות תלולות ואפלות והגענו לשכן ששמח כל כך שבאו אורחים.
זה מדהים איך שהם שמחים. כל השכנים באו לראות מי בא והיו שם איזה 15 ילדים...שוב חולקו בלונים וסוכריות וכולם היו נורא שמחים וגם אנחנו.
כעת אנחנו במלון לאחר מקלחת מהג׳יפה של החולדות. מאוד חם פה, טוב זה מדבר, עכשיו אני מבינה גם מה משמעות הביטוי ספינת המדבר...כל ההובלות באזור נעשות במן מרכבה רתומה לגמל, והגמלים...כל גמל, גמל! זקופים, תמירים ונורא גבוהים...שלנו נראים לידם קצת חננות.